Pages

Hidup perlu diteruskan...pasrahlah pada Yang Esa kerana sesungguhnya hidup dan mati ini hanya untuk Allah!

Sunday, December 11, 2011

Takut dengan 2012 ???

Setiap masa bila terbayangkan tahun 2012 aku jadi takut...banyaknya kerja yang nak kena buat tahun depan. Rasa macam belum bersedia bertemu dengan tahun 2012, terlalu risau, runsing dan takut. Kenapa aku perlu takut...aku perlu kuat dan tabah dan berserah sahaja kepada Allah...semoga Allah mempermudahkan segala urusanku untuk tahun depan dan tahun-tahun seterusnya.

Satu sebab utama aku merasa takut sebab aku belum bersedia sepenuhnya untuk menghadapi kerja-kerja aku tahun depan. Banyak benda baru yang aku bakal hadapi tahun depan. Gelaran DG44 pasti akan berikan aku kerja baru yang perlu aku hadapi tahun depan. Namun bila dikenangkan, selama ni pun aku memang dah buat macam-macam kerja dah...itu yang aku takut, tak dapat nak bayang apa yang akan aku hadapi tahun depan. Tanggungjawab itu aku rasakan berat...padahal aku belum pun mengharunginya...aku kena kuat, jangan mudah mengalah.

Ya Allah, bantulah aku...
Akulah hambaMu yang lemah
Yang tak punya hati yang kental
Aku terlalu lemah bila mengenangkan tanggungjawabku
Sedangkan aku sendiri tidak tahu apa yang akan aku alami
Aku tak sepatutnya bersikap begini...namun
Aku punya hati yang lemah
Berilah aku kekuatan Ya Allah
Aku hanya mampu memohon kepada Mu
Bantulah aku menjadi yang terbaik
Yang mampu aku lakukan dan lalui
Hati dan diri ini hanya mampu berserah
Yang hanya mampu berserah...Pasrah
TABAHKANLAH AKU YA ALLAH!

No comments:

Post a Comment